Hammarby IF
Bordtennisförening

Trivselregler för Hammarby IF BTF

Respektera dina kamrater och vår bordtennisförening

I Hammarby Bordtennis tycker vi – barnen, seniorerna, föräldrarna och tränarna – att det är viktigt att skapa en bra stämning. Vi vill ha en lugn miljö där alla känner sig trygga och får möjlighet att utvecklas i bordtennis och ta del av god kamratanda.

För att få en sådan miljö har vi formulerat ett antal trivselregler som är gemensamma för alla.

Våra fyra nyckelord för att få en trivsam förening för alla är omtanke, respekt, trygghet och ansvar.

Omtanke: Vi bryr oss om varandra, vi sårar inte medvetet varandra, vi stödjer och uppmuntrar varandra, vi visar hänsyn, förståelse och har tålamod.

Respekt: Vi visar tolerans och förståelse, vi respekterar alla människors lika värde, vi fattar beslut i demokratisk anda, vi tycker att människor ska få vara olika, vi är rädda om varandra och tillåter inte kränkande kommentarer.

Trygghet: Vi vågar lita på varandra, vi får utrycka våra tankar och idéer, vi känner till vad som förväntas av oss, vi möter varandra med vänlighet.

Ansvar: Vi hjälps åt, vi står för vad vi gör och säger, vi säger ifrån när något är fel.

• Vi är koncentrerade och försöker alltid göra vårt bästa på träningar och matcher.
  • Vi kommer i tid till träningar och har med oss träningskläder, racket och inomhusskor.
  • Vi är rädda om vår lokal och våra bord och accepterar inte att någon slår i bordet, skräpar ner eller förstör på något annat sätt.

Utöver våra gemensamma trivselregler vill vi påpeka det självklara i att rökning, snusning, droger och alkohol inte är tillåtet under vår verksamhet.