Hammarby IF
Bordtennisförening

Behandling av personuppgifter

Därför samlar vi in personuppgifter

Vi behandlar dina eller ditt barns personuppgifter för att ni ska kunna spela bordtennis med oss. Det går inte att driva en idrottsförening och ha kontakt med medlemmarna utan att samla uppgifter om dem. För att exempelvis kunna få LOK-stöd för vår ungdomsverksamhet, en bärande del av våra inkomster, måste vi också dela personuppgifter med vissa myndigheter.

Vi sparar inga uppgifter i onödan, när du slutar vara medlem tar vi bort dem så snart vi har möjlighet. Vi säljer heller inga personuppgifter till tredje part för marknadsföring.

Vi har ingen användning för känsliga personuppgifter, och samlar därför inte in några. Typiska uppgifter i vårt medlemsregister är namn, personnummer, kontaktuppgifter och uppgifter om träningsgrupp och tävlingsanmälningar.

Bilder till hemsida och sociala medier

Även bilder räknas som personuppgifter. Vi tar regelbundet bilder till vår hemsida och våra sociala medier. Det gör vi för att kunna visa upp vår fantastiska verksamhet och gärna locka fler att börja spela bordtennis. Det är också ett bra sätt att bygga upp vår klubbidentitet. Om du inte vill att du eller ditt barn ska synas på bild är det viktigt att du hör av dig till oss. Om du vill att vi tar bort en bild kan du höra av dig till styrelsen så ordnar vi det.

Dina rättigheter

Enligt EU:s dataskyddsförordning, GDPR, kan du när du vill be att få se vilka uppgifter vi har sparat om dig, men tänk på att vi arbetar ideellt med all administration i föreningen, så be oss inte i onödan. Du har också rätt att få dina data raderade, så långt som vi har möjlighet enligt exempelvis lagarna för bokföring. Tänk bara på att det inte går att vara medlem och spela bordtennis med oss om vi inte kan registrera dig i vårt medlemsregister.

Ta del av vår fullständiga integritetspolicy i detta dokument.